Monday 17 October 2011

Ada budak berlagak pandai...walau baru setahun jagung.

Eeeeee...kenapa  pagi2 ada  aja  yang  suka  menyakitkan  hati  aku. Aku  ni  nak  happy2 pun  tak  boleh  dulu  si  sekor  ni..now  dah  tambah  lagi  sekor  yang  sangat2 menebalkan...Baru  setahun  jagung  nak  tunnjuk  lagak..Bajet  bagus. Gua  tahu lah  Lu  tue senior  but????You  still  new  in  Home  Centre. So jangan  nak berlagak  macam Lue  dah  kerja  sepuluh  tahun  kat  Sini. Ya  lah  gua  baru  perasan. GAJI LUE..RM 10K, dan  Aku  baru  kerja  4 hari. Lue  kalau  rasa  bijak  sangat2. Kalau  jadi apa2 jgn  nak  salahkan  aku.Aku  tak  kisahlah  siapa  kau  pada  aku. Even  kalau kau  bergelar  manager  tapi  bangang  nak  mampus  @ suka  tunjuk  lagak yang kononnya kau  tu  pandai. Tapi  nak suka2 cakap  yang  kau  tue  pandai  segalanya. Tapi  sebenarnya  perkara  tue  tak  patut  kau  buat  or  cakap  kat  customer. Kau  tanggung  sendiri. DAn  aku  tak  peduli apa  pangkat  kau. Kalau  kau  dah  buat  salah  dan  perkara  itu  melibatkan  kerja  aku.. Aku  maki aja sekuat  hati..I don't care even  u manager atau  apapun  apa  pangkat  kau okey..Ni  baru  senior tak  tahu apa2. Nak  cakap  banyak..lepas tue  suka-suki kau  aja  nak cakap  dengan  aku (Jangan  nak  tunjuk pandai depan  customer) HELLO  berani  kau  cakap  macam  tu  pada  aku  depan customer. Hey...Lue  INGAT  SIKIT. Kalau  aku  dah tampar  muka  kau  depan customer  baru  kau  tahu. Aku  kerja  lama  dari  kau ...dan  peringatan????aku  kerja  bukan  setakat  buat  delivery dan  sediakan  dokumen untuk  barang  service tapi aku  juga  tahu  product knowleage...dan  itu sangat  penting  tau sangat  penting  coz  perkara  itu  melibatkan  kerja  aku.???bukan  menebarkan  janji2 yang  tah  apa2 dan  tak  semua  mesin  basuh  warranty dia  2 year...terangkan  betul2 bodoh...tak  semua  product  mesin  basuh  warranty  dia  sama...tengok  brand  dan  apa  yang dia  cover...term and  con.. apply.. okey...jgn  suka2  main  hembus bangang.So  untuk  kau  yang  baru  tu....dan  nak  bertatih....belajar  betul2  pasal  product... jgn  kau ingat  kau dah  masuk  kat home  centre  kau  tau  semua...Jangan  jadi  sebodoh2 umat. Dan mulai  detik  ini..kalau  my  manager  or  asst manager  tanya  pada  i  mengenai apa2. sila  tanya  pada  staff anda  yang  sangat2  pandai  okey...dia pandai  dah  kerja  lama. saya  budak  baru...yang  saya  tahu  cuma  delivery brg..jd  jgn  cari  saya  atau  rujuk  saya.  Sendiri  urus...okey?????....Ha... dah  tak  pasal2 aku  maki  hamun  kau...hey  wa  tak  sudi  nak  tengok  muka  lue  okey...jgn  tunjuk  muka  lue  kat  gua....Dah  cukup  dosa  aku  pagi  ni  maki  kau...guna  nama  haiwan  tau....




I feel sick....

No comments:

Post a Comment

BTS babak Hayfa dicer4ikan Adam, “Hebat g1la dohh Ummi Nazeera”

Hi semua assalamualaikum dan salam sejahtera...wah actualy Nurin cuma nak bagitahu yang nurin tak tgk lagi drama bersiri yang telah amat sia...