Friday 22 June 2012

Immortal Aka Lobo( Drama terbaru Filipina di Astro Bella)


Hai  kali  ni  Lynn nak  cerita  pasal  drama  bersiri  Lobo .  Dan Imortal (2010) adalah  sambungan  dari  drama  Lobo  pada  tahun 2008. Imortal  di  siaran  astro Bella  adalah sambungan  dari  kisah  anak  kepada  Lyka  dan Noah. kalau  nak  tahu  tanya  lah  dengan  Astro Bella..heheh...okey  kita  baca  info  di  bawah  ni okey..



Okey  sebelum  kamu  semua  baca  info  pasal  drama  imortal..jom  baca  kisah  sebelum  ini...


 Lobo: 2008 












Sebenarnya  drama  ni  pernah  tayang  di  TV 3 tahun  2011  atau  2010  kalau Lynn tak  silaplah...jadi  siapa  yg  tak  tengok  lagi  kena lah  cari...hehehe  tak  pun  tengok sambungannya  pun  okey...boleh  lah  tengok  di asto  bella....tajuknya Imortal....


Lobo (secara literal Wolf) seram-fantasi, ghaib Filipina siri TV yang dihasilkan oleh ABS-CBN yang ditayangkan 28 Januari, 2008 dan berlari melalui Julai 2008. Ia telah dibilkan atas oleh Angle Locsin dengan Piolo Pascual dan adalah drama  telivisyen yang paling mahal yang dibuat oleh ABS-CBN.





Plot berkisar muda pencinta Lyka Raymundo dan Nuh Ortega. Lyka adalah seorang wanita muda yang bercita-cita untuk menjadi seorang pereka fesyen dan bekerja sebagai pembantu fesyen di Dewan Elle. Keputusan untuk meneruskan seni yang disukai oleh Clara Rivero Tita.  Menurut beliau, ia bukan merupakan pilihan yang praktikal.

Noah menjadi leftenan kedua Tentera Filipina. Semasa misi yang penting, ia menyelamatkan Don Manolo Sebastian dan tanpa  sengaja terlibat dalam pertempuran antara Luna dan Waya.

Kedudukan lyka sebagai pembantu fesyen Lady Elle foreshadowed oleh fakta bahawa dia dipercayai menjadi harapan terakhir Wolves rakan White (satu kumpulan / puak Filipina werewolves): "Ang Huling Bantay". Ia adalah melalui Dewan Elle bahawa Lyka melintasi jalan bersama-sama  Noah, pemandu dan pengawal peribadi Lady Elle. Sedikit tidak dia tahu bahawa dia sebenarnya adalah rakan zaman kanak-kanaknya, "Jay-Jay" yang dia fikir lama mati. Apabila Lyka dan  Noah akhirnya bertemu dan jatuh cinta, sesuatu terpaksa lusuh mereka selain. Sesuatu bahawa Noah tidak boleh menerima. Cinta Romantik mekar antara kedua-dua dihalang oleh kehadiran Gabrielle Dizon dan Anton Rivero. Gabrielle adalah seorang ejen yang mendalam penembusan yang cuba untuk mengalihkan perhatian Noah manakala Anton jatuh cinta dengan Lyka dan akan melakukan apa sahaja untuk membuktikan cintanya.

Terdapat dua kumpulan lawan dalam kisah Luna dan Waya. Ahli-ahli organisasi Luna mempunyai dendam terhadap werewolves manakala Waya adalah pelindung Lobo (werewolves), dan mereka mahu mereka wujud bersama-sama harmoni dengan manusia biasa.



Barisan pelakon utama

Angel Locsin (Lyka Raymundo / Ortega) =Beliau amat didorong oleh impiannya untuk menjadi seorang pereka fesyen yang terkenal. Tapi sekarang, dia menikmati tugasnya sebagai pembantu fesyen di "House Elle". Walau bagaimanapun, bersemangat untuk hidup dan akan dimalapkan oleh kebenaran keras sifatnya yang sebenar. Dari sudut yang positif, dia akan menawan hati sukar Noah. Adakah dia cinta lebih kuat daripada dekri nasib?

piolo Pascual (Noah Ortega) kedua-duanya sebagai Leftenan Kedua dalam Tentera Filipina juga seorang pengawal peribadi untuk Eleanora Blancaflor, Noah terkenal kerana kepintaran, kemahiran dan kelajuan dalam pertempuran. Di sebalik wajah tenang dan misteri beliau terdapat seorang lelaki yang mampu menyayangi mendalam. Dia akan menentang semua dia percaya dalam demi cinta?


pemain pembantu


Shaina Magdayao (Gabrielle Dizon)= aset tentera yang tergolong dalam Bahagian Perisikan, Gabrielle adalah mistah Nuh dan rakan terbaik. Tetapi dedikasi ke kapal itu akan mendorong beliau untuk memerangi Nuh yang berlaku kepada lelaki yang diam-diam mencintai. Dia akan melakukan apa sahaja untuk membuat Nuh gembira walaupun ia menyakitkan dalam proses.

Geoff Eigenmann (Alec Aragon / Remus)= Beliau adalah serigala juga dan beliau datang untuk membantu Lyka menyelamatkan nyawa mereka. Tanpa disangka, dia berakhir cintakan Lyka yang tidak dapat cinta kepadanya kembali. Di sisi lain watak, Remus adalah tuhan serigala putih.

Ryan Eigenmann (Anton Rivero)= Beliau merasa amat cinta dengan Lyka dia membesar sebagai seorang sepupu. Oleh itu, beliau akan menghalang percintaan antara Nuh dan anaknya. Menggunakan kepintaran beliau sebagai seorang ahli kimia dan ferociousness dalaman beliau, Anton akan melakukan segala-galanya dalam kuasanya untuk mempunyai Lyka walaupun salah satu pilihan adalah untuk membunuh Noah.

Tuntutanya  Pilapil Eleanora  Blancaflor  aka  Lady  Elle  sumbangan  luar  biasa  beliau  dalam industry  fesyen  terkenal  seluruh  Asia. Dia  bekerja  sebagai  presiden" House Of Elle"  serta  pemimpin  sebuah  organisasi  yang  di  panggil " Waya". Angd  telah  ditandakan  sebagai  Waya  sebelah  untuk Lyka  yang  terkuat. Disembunyikan  di  bawah  imej  glamour  beliau  dan gaya  hidup  adalah  Rahsia  terhebat  diketahui  beberapa  dipilih. Lady Elle  juga  pelindung  tegas Lyka. dia  akan  mendapati  bahawa Lyka  mempunyai  banyak  rahsianya  tersendiri.



Agot Isidro (Nessa Raymundo)= Sifat  berbahaya  beliau  memaksa  Neesa  untuk  meninggalkan  anak  tunggal(Lyka)demi  keselamatan  itu.

Dante Rivero (Jeneral Leon Cristobal)= Beliau dikenali untuk membesarkan anak-anak dengan tangan besi. Beliau mengambil tanggungjawab di tempat kerja lebih serius walaupun, bahawa misi misteri beliau datang pertama daripada tugasnya sebagai seorang bapa kepada Noah dan Zoe.
Pemilik Manolo Robert Arevalo Sebastian "House Elle" dan bekas ahli sebuah organisasi yang dipanggil "Luna". Dia bersedia untuk risiko semua yang memiliki nama cinta.
Cawak Romana Trixie Bekerja sebagai seorang perempuan simpanan kostum di "House Elle". Beliau adalah rakan terdekat Lyka dan menyembunyikan rahsia bahawa dia tidak tahu tetapi menghantui beliau. Rahsia ini adalah sesuatu yang akan mengubah plot cerita.

Irma Adlawan (Clara Rivero)= Beliau bertindak sebagai ibu tumpang kepada kedua-dua Lyka dan Anton. Dunia clara terutama berkisar Anton sejak dia melihat dia seperti seorang anak lelaki yang sebenar manakala Lyka mengalami sifat berkulit tebal itu. Dalam satu titik cerita, dia mempunyai untuk memutuskan jika beliau akan membunuh Lyka bagi Anton manakala mendedahkan yang akan menyelamatkan spesies Lobo.

pelakon tambahan

AJ Perez † sebagai Bayani "Yani" Mendoza
Lauren Young sebagai Zoe Cristobal
Spanky Manikan sebagai Ketua Crisostoco Silva / Alberto Dela Rama
Nash Aguas sebagai Tikboy Kabigting
Gio Alvarez sebagai Elton
Maritoni Fernandez sebagai Dr Vivian Lee
Simon Ibarra sebagai Bapa Ben
Cris Villanueva sebagai Minyong
Ahron Villena sebagai Andrew
Archie Adamos sebagai Leo
Evelyn Buenaventura sebagai "Mananangal"
Janus Del Prado sebagai Choy
Yakub Dionisio sebagai Young Nuh Ortega / Jay-Jay
Sharlene San Pedro sebagai Young Lyka Raymundo / Ulay
Eric Fructuoso sebagai Rodolfo
Dionne Monsanto sebagai Clarrise
Eri Neeman sebagai Dan
Crispin Pineda
KC Aboloc sebagai Annie
Timmy Cruz sebagai Ylvana Zaragoza

tetamu jemputan

Kier Legaspi sebagai Nicholas Raymundo
Liza Lorena sebagai Puan Blancaflor
Susan Afrika Lama Savannah
Bobby Andrews sebagai Emilio "Emil" Ortega
Malaikat Aquino sebagai Young Savannah
Sheryl Cruz sebagai Elle Blancaflor Young
Diether Ocampo sebagai Lorenzo Blancaflor
Kristian Vasquez sebagai Young Leon Cristobal
Beatriz Saw sebagai Young Trixie
Chinggoy Alonzo sebagai Mr. Blancaflor
Alexander Romano sebagai Young Anton






sekuel
Rencana utama: Imortal
Pada tahun 2010, ABS-CBN memutuskan untuk menghasilkan kesudahan siri yang berhak, Imortal. Menurut ABS-CBN.com, Lia, juga dimainkan oleh Angel Locsin, adalah anak perempuan Nuh dan Lyka Ortega.



Imortal...2010






Imortal:2010 (Astro Bella)


Imortal adalah susulan daripada 2008 ABS-CBN fantasi siri, Lobo. Siri sebelumnya juga membintangi Angel Locsin berganding  dengan Piolo Pascual. Walau bagaimanapun, Lobo cerita-bijak sahaja termasuk werewolves tanpa sebarang rujukan kepada Vampire. Watak Locsin dalam Imortal akan menjadi anak perempuan watak beliau dalam Lobo.


Sinopsis


Tiga ratus tahun yang lalu, sekumpulan umat yang berkuasa tiba di negara kita. Dikenali sebagai Vampire, peminum darah manusia, ancaman mereka dengan cepat tersebar di seluruh tanah air. Tetapi tidak diketahui kepada mereka, satu kaum yang kuat juga tinggal di pulau-pulau, sekumpulan makhluk yang boleh berubah menjadi serigala berkuasa - Lobos Taong.

Lobos Taong adalah pelindung manusia dan mereka segera membentuk satu pasukan tentera untuk memusnahkan Vampire. Peminum darah yang tidak sepadan dengan Lobos Taong. Satu demi satu, mereka jatuh. Mereka yang terselamat telah didorong ke dalam persembunyian. Apa yang mengikuti adalah keamanan di kalangan manusia dan Lobos Taong, dan memori yang Vampire mula pudar.

Unbeknownst kepada mereka, yang Vampire hanya berbaring di tunggu - menyusun dan menguatkan bilangan mereka sehingga mereka bersedia. Mereka memegang rahsia - nubuatan yang menubuatkan peperangan epik antara mereka dan Lobos Taong yang akhirnya akan menentukan darah yang akan memerintah semua. Pertempuran itu hendaklah diketuai oleh vampire yang kuat dan berkuasa Taong Lobo yang setiap musuh yang lain dan kejatuhan. Vampire percaya mereka telah menemui penyelamat mereka bernubuat dan sekarang mereka sedang membuat persediaan untuk keluar dan memulakan perang. Lobos Taong telah berkembang leka, dan mereka tahu apa-apa tentang nubuatan.

Dengan set untuk peringkat peperangan epik, dua individu, Mateo (John Lloyd Cruz) dan Lia (Angel Locsin), mendapati diri mereka tertarik antara satu sama lain, tidak curiga bahawa apabila mereka membesar lebih dekat bersama-sama, mereka menyedarkan kuasa yang terbaring tidak aktif dalam kedua-dua mereka mempunyai kuasa yang sama yang tidak dapat dielakkan akan lusuh mereka selain.


Episod

Rencana utama: Senarai episod Imortal
Musim (s) Episod asalnya disiarkan
Musim perdana musim finale
1 97 Oktober 4, 2010 February 15, 2011
2 51 February 16, 2011 April 29, 2011


 Pelakon dan watak Utama

Angel Locsin sebagai Lyka / Lia Ortega-Rodriguez
John Lloyd Cruz sebagai Mateo Rodriguez


 pemain pembantu

Maricar Reyes sebagai Samantha Imperial
Rico Blanco sebagai Lucas Teodoro
Jomari Yllana Roman Rodriguez
Jake Roxas sebagai Magnus Imperial
Vivian Velez sebagai Lucille Zaragosa
Jaime Fabregas sebagai Abraham Villamor
Johnny Revilla sebagai Simon Teodoro


Barisan pelakon tambahan

Niña Dolino sebagai Clarisse Zaragosa
Francine Prieto sebagai Imelda Fontanilla
Salumbides berbatu sebagai Tom Moreno
Nikki Valdez sebagai Lydia
Mark Gil sebagai Julio
Dino Imperial sebagai Yitro Kabigting
Marlann Flores sebagai Olivia / Zaitun
Vangie Labalan sebagai Tabitha Matute
Beverley Salviejo sebagai Dara
Erika Padilla sebagai Miriam Villamor
Leandro Baldemor sebagai Enrico Kabigting / Tikboy Lama
Manuel Aquino sebagai Albert Esguerra
Bryan Santos sebagai Gael
Danilo Barrios sebagai Billy Villareal
Archie Alemania sebagai Arturo Lumibao
Carlos Morales sebagai Lyndon
Carlos Agassi sebagai Vergara
Nikki Bacolod sebagai Jessica Arceo
Josh Ivan Morales sebagai Benezor
Angelo Garcia sebagai Andoy
Manuel Chua sebagai Diego
Kris Martinez sebagai Francis
Gerard Acao sebagai Macoy
Zeppi Borromeo sebagai Baldo
Hermes Bautista sebagai Taong Lobo
Marion dela Cruz sebagai Taong Lobo
RJ Calipus sebagai Taong Lobo
David Chua sebagai Taong Lobo
Engkau Reyes sebagai Rafael
Tyron Perez † sebagai Vampire
Helga Krapf sebagai Vampire
Andre Tiangco sebagai Atty. Yumul
Rob Stumvoll sebagai Vampire
Puteri Manzon sebagai Vampire
Yuri Okawa sebagai Vampire






No comments:

Post a Comment

BTS babak Hayfa dicer4ikan Adam, “Hebat g1la dohh Ummi Nazeera”

Hi semua assalamualaikum dan salam sejahtera...wah actualy Nurin cuma nak bagitahu yang nurin tak tgk lagi drama bersiri yang telah amat sia...